Elektrikli Renault Fluence İstanbul Yolarında!
Elektrikli Renault Fluence İstanbul Yolarında!
Elektrikli Renault Fluence İstanbul Yolarında!
Bursa’da üretilen elektrikli Fluence ile elektrikli hafif ticari araç Kangoo üç gün boyunca gazeteciler, kamu kurumları ve ünlü simalar tarafından test edilecek. Türkiye topraklarında kurulan ilk elektrik santralı olan ve bugün Bilgi Üniversitesi’nin kampusu olarak da kullanılan Santral İstanbul’da yapılan tanıtım organizasyonunda Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, elektrikli Fluence’ın içten yanmalı motorlu olanlara göre farklarını anlattı.
Aybar “Bugün 100 kilometrelik bir mesafe benzinli araçlarla 30 liraya, dizel araçla 20 liranın üzerinde bir maliyetle gidilirken, şimdi elektrikli araçlarla aynı mesafenin 2.5 liraya gidilebileceğini, bunun da oldukça büyük bir ekonomiyi çevre temizliğinin yanında getirdiğini” söyledi. Elektrikli araçların inanılmaz bir ekonomi sunduğunu vurgulayan İbrahim Aybar, “Elektrikli Fluence’in 185 kilometrelik bataryası 4.5 liraya şarj olacak. Bu işlem gece yapılırsa elektrik faturası 100 kilometre için 1.5 lira, 185 kilometre için de 2.5 liraya düşecek’’ dedi.
Elektrikli otomobillerin şarj edilmesi için alışveriş merkezlerinde, benzin istasyonlarında, otoparklarda şarj istasyonları olacağını bildiren Aybar, otomobillerini evlerinde şarj etmek isteyenlerin ise kendi sayaçlarından otopark alanlarına hat çekilmek suretiyle bunu gerçekleştirebileceklerini söyledi.
5 YILDA 30 BİN SATILIR
Aybar tüm dünyada 2016’da 3 milyon, 2020’de 6 milyon adet elektrikli araç satılmasını öngördüklerini belirtti. Türkiye’de de 5 yıl içinde 30 bin elektrikli araç satılmasını öngördüklerini kaydeden Aybar, Renault’nun bu pazardan minimum yüzde 20’lik pay planladığını anlattı.
‘12 bin km’yi aşana çok ekonomik’
Aybar, elektrikli otomobillerin ideal kullanmalarının eksi 10 derece ile artı 60 derece arasındaki sıcaklığa uygun olduğunu söyleyerek, havanın kış aylarında sıfırın altında 30 derecelere kadar soğuduğu Erzurum gibi şehirlerimizde ise sadece hızlanmada küçük kayıplar yaşanacağını belirtti.
Elektrikli otomobillerin periyoduk bakımının iki yılda bir yapılacağını belirten Aybar, yılda 12 bin kilometrenin aşılması halinde elektriklinin fosil yakıtlı araçlara göre avantajlı hale geleceğini söyledi. Aybar, bu yılın sonuna kadar bütün Renault yetkili satıcılarında Elektrikli Fluence’in boy göstereceğini dile getirerek, ağırlıklı olarak kamunun ve filo kullanıcılarının bu araca yönelmesini öngördüklerini belirtti. Şu ana kadar İstanbul’da 5 noktada şarj istasyonlarının kurulu olduğunu dile getiren Aybar, yıl sonuna kadar bu sayının 20’ye ulaşacağını anlattı.
İŞTE RENAULT FLUENCE TEKNOLOJİSİ
[BBvideo 425,350][/BBvideo]
YÖNETİCİ YORUMU: Petrol piyasasının kızıştığı bu günlerde ilaç gibi gelecek bir teknoloji gerçekten... Orta düzey şimdilik izlemekle kalacak çünkü fiyatlar çok pahalıdır ama zenginler alsın ki benzine rağbet azalınca belki benzin fiyatlar biraz düşer :D
Bursa’da üretilen elektrikli Fluence ile elektrikli hafif ticari araç Kangoo üç gün boyunca gazeteciler, kamu kurumları ve ünlü simalar tarafından test edilecek. Türkiye topraklarında kurulan ilk elektrik santralı olan ve bugün Bilgi Üniversitesi’nin kampusu olarak da kullanılan Santral İstanbul’da yapılan tanıtım organizasyonunda Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, elektrikli Fluence’ın içten yanmalı motorlu olanlara göre farklarını anlattı.
Aybar “Bugün 100 kilometrelik bir mesafe benzinli araçlarla 30 liraya, dizel araçla 20 liranın üzerinde bir maliyetle gidilirken, şimdi elektrikli araçlarla aynı mesafenin 2.5 liraya gidilebileceğini, bunun da oldukça büyük bir ekonomiyi çevre temizliğinin yanında getirdiğini” söyledi. Elektrikli araçların inanılmaz bir ekonomi sunduğunu vurgulayan İbrahim Aybar, “Elektrikli Fluence’in 185 kilometrelik bataryası 4.5 liraya şarj olacak. Bu işlem gece yapılırsa elektrik faturası 100 kilometre için 1.5 lira, 185 kilometre için de 2.5 liraya düşecek’’ dedi.
Elektrikli otomobillerin şarj edilmesi için alışveriş merkezlerinde, benzin istasyonlarında, otoparklarda şarj istasyonları olacağını bildiren Aybar, otomobillerini evlerinde şarj etmek isteyenlerin ise kendi sayaçlarından otopark alanlarına hat çekilmek suretiyle bunu gerçekleştirebileceklerini söyledi.
5 YILDA 30 BİN SATILIR
Aybar tüm dünyada 2016’da 3 milyon, 2020’de 6 milyon adet elektrikli araç satılmasını öngördüklerini belirtti. Türkiye’de de 5 yıl içinde 30 bin elektrikli araç satılmasını öngördüklerini kaydeden Aybar, Renault’nun bu pazardan minimum yüzde 20’lik pay planladığını anlattı.
‘12 bin km’yi aşana çok ekonomik’
Aybar, elektrikli otomobillerin ideal kullanmalarının eksi 10 derece ile artı 60 derece arasındaki sıcaklığa uygun olduğunu söyleyerek, havanın kış aylarında sıfırın altında 30 derecelere kadar soğuduğu Erzurum gibi şehirlerimizde ise sadece hızlanmada küçük kayıplar yaşanacağını belirtti.
Elektrikli otomobillerin periyoduk bakımının iki yılda bir yapılacağını belirten Aybar, yılda 12 bin kilometrenin aşılması halinde elektriklinin fosil yakıtlı araçlara göre avantajlı hale geleceğini söyledi. Aybar, bu yılın sonuna kadar bütün Renault yetkili satıcılarında Elektrikli Fluence’in boy göstereceğini dile getirerek, ağırlıklı olarak kamunun ve filo kullanıcılarının bu araca yönelmesini öngördüklerini belirtti. Şu ana kadar İstanbul’da 5 noktada şarj istasyonlarının kurulu olduğunu dile getiren Aybar, yıl sonuna kadar bu sayının 20’ye ulaşacağını anlattı.
İŞTE RENAULT FLUENCE TEKNOLOJİSİ
[BBvideo 425,350][/BBvideo]
YÖNETİCİ YORUMU: Petrol piyasasının kızıştığı bu günlerde ilaç gibi gelecek bir teknoloji gerçekten... Orta düzey şimdilik izlemekle kalacak çünkü fiyatlar çok pahalıdır ama zenginler alsın ki benzine rağbet azalınca belki benzin fiyatlar biraz düşer :D
! | REKLAMLARA YAPILAN TIKLAMA BİZİM TEK GELİR KAPIMIZDIR. LÜTFEN ADBLOCK TARZI EKLENTİLERLE REKLAMLARI ENGELLEMEYELİM. BİZE EN GÜZEL TEŞEKKÜRÜ BU ŞEKİLDE YAPABİLİRSİNİZ. TEŞEKKÜRLER... |
Elektrikli Renault Fluence İstanbul Yolarında!
Adamlar neler yapıyor ya .. SÖYLİYİM BEN ELEKTRİKLİ passata BİNMEM :hıh: hani neye benzer porscheye tüp taktırmaya :D hatta biri taktırmış ve firma arabayı geri almış diye duymuştum :)
Elektrikli Renault Fluence İstanbul Yolarında!
GS Rh (+) yazdı:Adamlar neler yapıyor ya .. SÖYLİYİM BEN ELEKTRİKLİ passata BİNMEM :hıh: hani neye benzer porscheye tüp taktırmaya :D hatta biri taktırmış ve firma arabayı geri almış diye duymuştum :)
Vay abla hoşgeldin :)
Seni buralarda görmek ne güzel...
Abla haklısın tabii... Yani Passat demek Dizel demek o konuda haklısın ama elektrikli olsa daha konforlu olur. En azından motor sesi azalır diye düşünüyorum :D
Ama performansta düşme olabilir... Neyse kalsın Passat böyle de iyi :heh:
! | REKLAMLARA YAPILAN TIKLAMA BİZİM TEK GELİR KAPIMIZDIR. LÜTFEN ADBLOCK TARZI EKLENTİLERLE REKLAMLARI ENGELLEMEYELİM. BİZE EN GÜZEL TEŞEKKÜRÜ BU ŞEKİLDE YAPABİLİRSİNİZ. TEŞEKKÜRLER... |
Elektrikli Renault Fluence İstanbul Yolarında!
Teşekkürler ablam hoşbulduk :slm:
Gitmez o yaa konforluda olsa :D
Gitmez o yaa konforluda olsa :D