..Efektler (Effects) - Ders 2..

Photoshopla ilgili dersler, ipuçları, makaleler, örnekler.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
kursatsukru
Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
Mesajlar: 71
Kayıt: 03 Eki 2007 [ 18:44 ]

..Efektler (Effects) - Ders 2..

Mesaj gönderen kursatsukru »

Fill:
Belirli bir seçili alanı veya Layer'i bir renkle ve önceden seçilmiş bir desen ile doldurmaya, boyamaya yarar.
Resim
Bu pencereyi açıklayalım;
Contents: Use: Doldurma işlemini yaparken neyi kullanacağımızı belirliyoruz. İmajımızı, seçime göre: Foreground; Paletteki üst renk-çizim rengi, Background; Paletteki alt renk-zemin rengi, Pattern; "Define Pattern" ile hafızaya alınan desen (resimde, önceki sayfadaki örneğimiz seçilidir.), History; Undo bekleyen geçmişteki düzeltmeler, Black; Siyah renk, %50 Gray; siyah ve beyaz rengin tam ortası, White; beyaz renk ile doldururuz.
Blending: Mode: Önceden Layer Efektlerinde açıklanmıştı (Normal, Dissolve vd.). Opacity: Doldurma işleminin imaj'a etki yüzdesi. Preserve Transparency: Bunu seçersek, yapılan işlem, Layer'deki şeffaf olmayan bölgelere etki edip, şeffaf olan bölgelere dokunmayacaktır.

Stroke:
Kenar çerçevesi düzenler. Bir Layer'in tamamının yada içindeki imajın veya seçili bir alanın kenarlarını oluşturmak için kullanılan bir komuttur. Default olarak Paletteki Üst Renk-Boyama rengini kullanır. Ancak istenirse bu renk "Stroke" Penceresi içinden "Color Picker" den seçilen başka bir renk ile değiştirilebilir.
Resim
Stroke penceresinde, Stroke, Location, Blending bölümleri bulunur. Bunlar sırasıyla;
Stroke: "Width":Çizilecek çerçevenin kalınlığını pixel cinsinden belirler. "Color": Çerçevenin rengini belirler. Default olarak Paletteki üst rengi (Foreground) kullanır. Ancak yukarıdaki resimde Kırmızı renk ile gösterilen kısma tıklarsak, açılan Color Picker'den başka bir renk seçerek çerçeve rengini değiştirebiliriz.
Location: Çizilecek çerçevenin, imajın kenarının neresine çizileceğini tespit ederiz. "Inside": Kenardan içe doğru. "Center": Kenarın ortasına. "Outside":Kenarın dışına doğru.
Blending: Bu kısım daha önce anlatılanlar ile aynı olduğu için burada ayrıca değinmiyoruz.
"Stroke" un Photoshop uygulamalarında en çok kullanılan bir komutlardan biri olduğunu hatırlatırız.


Define Brush:
Birçok özelliği ile Define Pattern'e benzer. Ancak bu defa, "Edit > Define Brush" ile hafızaya alınan deseni, Tool Options Bar (Araç Seçenekleri Çubuğu) daki "Brush" listesine ekler. Tool Bar'dan Paintbrush Tool (B) aracını kullanırken, Tool Options Bar'da ki Brush listesinden hafızaya aldığımız deseni seçebiliriz. Bu taktirde Paletin boya-üst rengini kullanarak fırça etkisi ile boyar.


Animasyonu görmek için LİNKİ GÖREBİLMEK İÇİN LÜTFEN KAYIT OL VEYA GİRİŞ YAP!


Resim
Efektleri incelerken, yaptığımız işlemler ile çok yakın alakalı olan Edit Menüsününde bulunan özelliklerden de bahsettik. Edit Menüsünü bu kadar inceledikten sonra burada bulunan çok önemli araçlar olan ve bir imajın boyutlarını değiştirmeye, eyip-bükmeye, şeklini değiştirmeye, perspektif vermeye ve yatayla yaptığı açıyı değiştirmeye, döndürmeye, yarayan "Free Transform" yada "Transform" dan da bahsetmeden, Edit Menüsü ile ilgili bu konuyu kapatmayalım istedik.
Edit > Free Transform yada Edit > Transform ile bu özelliklere ulaşabiliriz. Transform yapabilmemiz için imajımızın, transforrm yapacağımız yerini önceden seçmemiz gerekir. Şayet bu seçimi yapmazsak transform işlemi, o layerdeki bütün resimlere uygulanır. Bu hatırlatmadan sonra, "Free Transform" u açıklamadan önce "Transform" un alt menülerini açıklayalım.
Scale:İmajın enini boyunu değiştirmeye yarar. Bu işlem yand resmi görünen ve imajın, altındaki-üstündeki yada sağındaki-solundaki küçük kutuların içe veya dışa hareket ettirilmesi ile yapılır. Köşelerdeki küçük kutular ile yapılacak değişiklik ise imajın her iki doğrultuda en ve boyunun değişimini sağlar.
Örnek resimde imajın tam ortasında bulunan simgesi, bölgenin merkez noktasını belirler. Photoshop'ta bir çok araçta karşımıza çıkacak olan merkez noktası simgesinin yeri değiştirilirse imajın ağırlık merkezi de değişmiş olur ve yapılacak açı değişikliklerinde yeni merkez noktası dikkate alınarak etki sağlanır. Burada konumuz olan transform işlemleri de bu yeni değişen merkez noktası esas alınarak yapılır. Bu özellik, Photoshop'un merkez noktasına etki eden bütün araçlarında aynı sonucu verir.
Rotate: İmajı, sağa-sola döndürmeye, yatayla yaptığı açıyı değiştirmeye yarar. Tool Options Bar daki ayarlar ile bu işlemi çok düzgün br şekilde yapabilirsiniz. Örneğin tam 45° döndürmek için açı penceresine 45 yazmak yeterlidir. Bunu gibi daha bir çok özellik tüm transformlar için Tool Options Bar da mevcuttur.
Screw: İmajın eğriliğini değiştirmeye yarar. Güzel şekiller elde edebilirsiniz.
Distord: Küçük kutucukların birbirinden bağımsız hareket ettirilmesi ile imajın biçimini değiştirir. "Render" edilmemiş "Text" lere uygulanmaz.
Perspective: İmaja perspektif kazandırır. "Render" edilmemiş "Text" lere uygulanmaz.
Rotate 180°: İmajı bulunduğu konumdan 180° aksi yöne çevirir.
Rotate 90° CW: İmajı bulunduğu konumdan 90° saat yönünde çevirir.
Rotate 90° CCW: İmajı bulunduğu konumdan 90° saat yönüne ters yönde çevirir.
Flip Horizontal: İmajın sağını soluna çevirir.
Flip Vertical: İmajı baş aşağı çevirir.

Resim
"Transform" için imajımızı seçili hale getirdik.

Free Transform: Scale, Rotate, Flip gibi işlemlere kolaylık sağlamak amacıyla kullanabiliriz. Bu işlemleri manuel olarak yapmamızı sağlar. (CTRL+T)

Resim
Resim
Bu bölümde Photoshop'un en önemli özelliklerinden birisi olan renklere etkisi üzerinde duracağız. Ana menüden, Image > Adjust ile erişeceğimiz renk etkileşim menüsünü inceleyelim. Buradaki ayarlara, Layer Penceresi altında bulunan "Creat new fill or adjustment layer" ikonundan da ulaşabiliriz.
Bu harika renk efektlerini sırasıyla inceleyelim;
Resim
Levels: Level Penceresindeki, "Channel" açılır menüsünde bulunan RGB Modunda iken 4 channel seçeneği ile resimdeki renk aralıklarını ve min. max. değerlerini ayarlamayı sağlar. R modunda iken Kırmızı, G modunda iken Yeşil, B modunda iken Mavi renk aralığını belirlemeye yarar. Scanner ile taranan fotoğrafların orijinal renklerine döndürülmesinde çok yararlı olur. Örnekte, 255 olan Input Levels ayarı, 153 olarak değiştirilmesi ile resmin aldığı sonuç gösterilmiştir.
Auto Levels: "Levels" mantığını kullanarak optimal ayarlarla renklerde gelişme sağlar.
Auto Contrast: Resmin kontrastını optimal seviyeye getirir.

Resim
Curves: Renk ayarlarının eğrilerle yapıldığı, Level mantığı ile aynı şekilde çalışan bir efekttir. Curves Penceresinde, eğrinin üzerinde sol tuşa basılı tutarak istediğimiz gibi ayarlayabiliriz. Tek rengin tonlarına uygulanırsa daha etkili sonuçlar verir.
Resim
Color Balance: Özellikle CMYK'dan RGB'ye geçişte renk değişimlerini açık, orta ve koyu ton olarak düzeltmede kullanılır.

Resim
Resim
Brightness/Contrast: Resmin aydınlık ve kontrast(zıtlık) ayarlarını değiştirir.

Resim
Hue/Saturation: Resmin, renk, aydınlık ve parlaklık ayarlarını değiştirmemize yarar. Ancak "Colorize" seçeneği işaretli ise tüm renklerin tonlarını değiştirir. Hue: Renk değeri, Saturation: Parlaklık, Lightness: Aydınlık.
Desature: Resmi siyah-beyaz hale getirir.
Replace Color: Resimde, seçilen bir rengi diğer bir renk ile değiştirir.
Selective Color: Kırmızı, sarı, yeşil, mavi, beyaz, mor gibi renkleri seçerek, resimdeki miktarlarını ayarlamaya yarar.
Channel Mixer: Resimde bulunan kırmız, yeşil ve mavi miktarlarında değişiklikler yapmaya yarar.
Invert: Resmin negatifini alır. (Ctrl+I)
Equalize: Aydınlık alanları daha aydınlık yaparak resmin parlaklığını arttırır.
Threshold: Resmin karanlık ve aydınlık noktalarını açığa çıkarır veya geri plana iter. Sonuçta resim siyah-beyaz olur.
Postarize: Resmin renk sayısını belirlememize yarar. Postarize Penceresindeki kutucuğa yazdığımız sayı kadar, renk sayısını o seviyeye indirir.
Frame#1: Resme çerçeve eklemeye yarar. "Border Width": Çerçevenin kenar kalınlığını, "Frame Widht": Çerçevenin kalınlığını belirler.

Resim
Variations: Resimdeki renkleri değiştirmeye yarar. Kırmızı, yeşil, mavi, sarı, mor, gibi renkleri daha çok kullanarak, bunlara ışık ve gölge verip, resimin reklerini değiştirir, yeni varyasyonlar yaratır. Bu işlemi, ilgili renk penceresinin üzerine, istediğimiz renk tonunu alana kadar sol tuş ile tıklayarak gerçekleştiririz.

Bütün bu anlatılanlar da Photoshop'un web'e etkisi üzerinde duracağımızdan daha önceden bahsetmiştik. Bu nedenle web'de az yer kaplaması için Photoshop da yaratacağımız grafiklerimizin, RGB formatında hazırlanması gerekir. Şayet RGB hariçinde herhangi bir renk modundaki hazır bir grafiği açarak, üzerinde değişiklikler yapmak isterseniz, İmage > Mode menüsünden "RGB Color" a çevirmeniz uygun olacaktır. Örneklersek; web'de en çok kullanılan, GIF grafikler "Indexed Color" formatındadırlar (RGB Color formatında hazırlanıp, GIF olarak kaydedilen grafikler kayıt sırasında kendiliğinden "Indexed Color" a çevrilirler) ve bütün Layer özellileri iptal edilmiştir. GIF'ler, üzerinde çalışmak için mutlaka İmage > Mode menüsünden RGB Color'a çevrilmelidirler. Ancak JPEG olarak kaydedilen grafikler, RGB Color formatında kalırlar ve Layer özellikleri de aktifdir.


Resim
Orijinal Resim

Resim
"Desature" Uygulanmış Resim.

Resim
"Replace Color" Uygulanmış Resim.

Resim
"Posterize" Değeri, "3" Olarak Uygulanmış Resim.

Resim
"Invert" Uygulanmış Resim.

Resim
"Equalize" Uygulanmış Resim.

Resim
"Threshold" Uygulanmış Resim.

Resim
"Frame#1" Uygulanmış Resim.



aeystudio



Cevapla