bitişik eğik yazı ile derslerin işlenmesi öğrenciler açısınd

Bebek & Çocuk yetiştirme üzerine yararlı bilgilere ulaşabileceğiniz bir bölüm. Çocuklarla ilgili gelişim özellikleri, çocuk sağlığı ve beslenme vs.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
kerim2004
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 28
Kayıt: 07 Ağu 2007 [ 00:12 ]

bitişik eğik yazı ile derslerin işlenmesi öğrenciler açısınd

Mesaj gönderen kerim2004 »

Bitişik eğik yazının öğrencilerin zihinsel, dil, bedensel gelişimi ve öğretim açısından uygunluğu çok sayıdaki bilimsel araştırmalarla belirlenmiştir. Özellikle öğrencilerin zihinsel ve dil gelişimine çok büyük katkılar sağlamaktadır.Bu nedenle gelişmiş ülkelerin çoğunda öğrencilere bitişik eğik yazı ile okuma-yazma öğretilmekte ve bütün derslerde kullanılmaktadır.Örneğin İrlanda, Finlandiya, Norveç, İsveç, Danimarka, Fransa, İngiltere, Kanada, Almanya, Belçika gibi bir çok ülkede bitişik eğik yazı ile okuma-yazma öğretimine başlanmaktadır. Hatta 3-5 yaşında bile bitişik eğik yazı ile okuma-yazma öğreten ülkeler bulunmaktadır.


Ülkemizde bitişik eğik yazı öğretimine Atatürk döneminde başlanmıştır. Atatürk, kara tahta başında yeni Türk Latin harflerinin örneklerini bitişik eğik el yazısı ile göstermiştir.Atatürk döneminin kuşağı; yaşlısı genci, bitişik eğik yazıyı çok iyi öğrenmiş ve yıllarca kullanmıştır. O döneme ait diplomalar, nüfus cüzdanları, tapu kayıtları vb. bir çok belge bitişik eğik yazı ile yazılmıştır. Ancak daha sonraki programlarda üzerinde durulmaması, gerekli önemin verilmemesi nedeniyle bitişik eğik yazı kullanılmamıştır. Bu ilgisizlik 1997 Yazı Öğretim Programına kadar sürmüş, Kasım 1997 tarih ve 2482 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan Yazı Öğretim Programında ilköğretim okullarındaki öğrencilere bitişik el yazısı öğretilmesi tekrar ele alınmıştır.1997 yılından bu yana ilköğretim okullarında bitişik eğik yazı öğretimi yapılmaktadır.Ancak öğretmen ve müfettişler üzerinde çok durmamışlardır. 2004 Türkçe Öğretim Programı ile bu konuya tekrar ağırlık verilmiş ve zorunlu hale getirilmiştir.2004 yılından bu yana yapılan bütün araştırmalar, öğrencilerimizin bitişik eğik yazıyı çok iyi öğrendiklerini, zihinsel ve dil becerilerini üst düzeyde geliştirdiklerini göstermektedir. Bitişik eğik yazı konusunda öğrencilerimizin büyük sorunu bulunmamakta, mevcut sorunlar da öğretmenlerin üzerinde durmamasından ya da iyi öğretilmemesinden kaynaklanmaktadır.

Öğretmenlere gelince, öğretmenlik bölümünden mezun öğretmenlere Üniversitelerde "İlk Okuma-Yazma Öğretimi" ve "Güzel Yazı Teknikleri"derslerinde bitişik eğik yazı öğretimi öğretilmektedir. Alan dışından atanan öğretmenler ilk okuma-yazma öğretimi ve bitişik eğik yazı öğretimi konusunda ders almadıklarından bilmemektedir. Ancak bu öğretmenler üniversite mezunudur ve bitişik eğik yazı üniversite mezunu bir öğretmenin öğrenemeyeceği veya öğretemeyeceği kadar da zor değildir.Öğrencilerimizin geleceği, zihinsel ve dil becerilerinin gelişimi için biraz fedakarlık etmeleri gerekmektedir.



Özet olarak,Ülkemiz çocuklarının zihinsel ve dil gelişimine büyük katkılar getiren, düşünen, anlayan, sorgulayan ve sorun çözen bireyler olarak yetişmesinde önemli rol oynayan bitişik eğik yazı öğretimini, bu konuda yeterince bilimsel bilgiye sahip olmayan kişilere anket uygulayarak zedelemek yanlıştır. Bu anketi, bitişik eğik yazının yararlarını bilmeyen ya da öğretmek istemeyenlerin istediğini düşünüyorum. Lütfen bu uygulamadan vazgeçelim. Öğrencilerimizin geleceğine zarar vermeyelim.Onları en iyi şekilde ve Ülkemize yakışır biçimde yetiştirmek için hepimiz çaba gösterelim.



Cevapla