Radyoların Özellikleri

Hobilerinizi burada paylaşabilirsiniz...
Cevapla
Kullanıcı avatarı
göKhan.
Süper Yetkili
Süper Yetkili
Mesajlar: 2544
Kayıt: 12 Oca 2008 [ 17:09 ]

Radyoların Özellikleri

Mesaj gönderen göKhan. »

Radyolardan bahsedilirken bazı özellikler belirtilir.Bunları kısaca açıklayalım.

PROPOTİONAL : Kumanda üzerindeki stick ne kadar hareket ettirilirse servoda okadar hareket eder.Proportional olmayan radyolarda stick hareket ettirildiğinde servo tam dönüş yapar.Günümüzde model uçaklarda propotional olmayan radyolar kullanılmamaktadır.Sadece dördüncü kanaldan sonraki kanallarda kullanılmaktadır.Ancak radyo kontrollü oyuncak sanayiinde çok kullanılmaktadır.
Resim



DUAL RATE : Stick hareket ettirildiğinde servo orantılı olarak hareket eder demiştik.Ancak bazı modeller aşırı hassas olur yada genellikle modelciliğe yeni başlayanlar aşırı kumanda verme eğiliminde olur.Böyle durumlara verici üzeride bulunan dual rate swithci açılır.Dual rate devreye girdiğinde Doğrusal orantılı olarak servonun dönüş hareketini azaltır.Siz sticki en son noktaya kadar hareket ettirseniz bile servo tam dönüş yapmayacak ancak sizin ayarladığınız dual rate ayarı kadar hareket edecektir.Böylelikle kullanım kolaylığı sağlanmış olur.Dual rate ayrıda verici üzerindeki genellikle tornavida başlıklı bir potansiyometre ile istenilen seviyede ayarlanır.

EXPONENTIONAL : Dual rate gibidir.Ancak bunda servo dönüşü doğrusal oranda değil değişken oranda dönüş hareketi yapar.Ayrıca stick son noktaya geldiğinde servoda maksimum dönüşünü yapar.Dual rate gibi ayar yapılır.

SERVO REVERSİNG : Bazı durumlarda servo uçağa ancak tek bir pozisyonda takılabilir. Ancak dönüş yönü ters denk gelmektedir.Servoyu çevirmek yada yerini değiştirmek mümkün olmayabilir.Bu gibi durumlarda verici üzerinde her kanal için ayrı ayrı olan switchin yönü değiştirilerek servonunda yönü değiştirilir.Büyük kullanım kolaylığı sağlar.

END-POINT ADJUSTMENTS : Örneğin uçağınız bir yöne daha fazla dönüş yapıyor yada gaz kolunuz tam gaz pozisyonunda servo hareketi fazla geliyor ve servo yük altında kalıp zorlanıyor.Böyle durumlarda bu ayar sayesinde servonun döneceği son noktayı belirleyebilirsiniz.

DIRECT SERVO KONTROL : Bir kablo ile verici ile alıcı birbirine bağlanır.Verici açılmadığı için herhengi bir radyo sinyali gönderilmeden uçağın yer kontrolleri yapılabilir.

MIXING (COUPLING) : Aynı anda tek stick hareketi ile iki ayrı kanalın sinyallerinin gönderilmesini sağlar.Birçok 1/4 scale modellerde dönüş için aileron ve rudder aynı anda kombine olarak hareket etmesi gerekir.Yada V kuyruklu modellerde ihtiyaç duyulur.

LOW END THROTTLE TRİM : Bu trim gaz kolu stickinin ilk 1/3 bölümünde etki eder.Tam gaz ayarının bozulmadan motorun daha hassas rölanti ayarının yapılmasını sağlar.

SPIN BUTTON (SNAP ROLL) : Bu butona basıldığında uçak spin yapar.Diğer benzeri butonlarda rool yapmasını sağlar.

ATV(Adjustable Travel Volume) : Servonun maksimum dönüş mesafesinin ayarlanması için kullanılır.

TRAINER SYSTEM(Buddy Box) : Eğitim sistemidir.İki ayrı verici bir bağlantı kablosu ile birbirine bağlanır.Ögrenci uçağı uçurur.Öğretmende diğer kumanda elinde öğrencinin yanında durur.Öğrenci herhengi bir problemle karşılaştığında öğretmen kendi kumandası ile devreye girerek öğrenciye yardım eder.



Cevapla