307 gerçeği...
307 gerçeği...
Peugeot 307 Satış Sonrası Araştırması( Alıntıdır )
Yollarca bolca görünen ve güzel tasarımıyla bilinen Peugeot 307'nin kalite problemleri fazla tanınmıyor.
Birkaç ay önce yayınlanan TÜV Raporu'ndaysa durum biraz farklı çıktı. Çünkü Peugeot modelleri, birincilikten oldukça uzaktı. Örneğin 806, 1-3 yaş arası otomobillerin kontrol edildiği raporlarda en fazla arıza çıkaran, başka bir deyişle bu yaş grubunun en kötü modeli olarak kayıtlara geçti.
Henüz çok genç bir otomobil olduğundan 307 için herhangi bir istatistik bulunmuyor. Ancak gelen mektuplar bunun tersini söylüyor ve buradaki şikayetler, devre dışı kalan elektrikli camlar gibi basit birer ayrıntı olmaktan uzak. Gerçekten de mektuplarda çok daha ağır arızalar şikayet ediliyor. Bunların en ağırlarından biriyse, özellikle dizel modellerde rastlanan şanzıman arızaları. Motorun ürettiği 250 Nm'lik tork, kalkışlarda sürücüye büyük keyif verse de, bazı dişliler aktarılan bu yüksek güçlere o kadar sempatik yaklaşmıyor ve şanzımanın tamamen bozulması türünden cevaplar veriyor. Sadece kavrama sistemi değişimiyle "kurtarabilmek", şansızlık içinde bir şans olarak kabul edilmeli. 1.4 litrelik HDI dizel motorun makul torku sayesinde şanzıman fazla zorlanmıyor ve bu sorun yaşanmıyor.
Peugeot 307 Genel İncelemesi
1) Paslanmaya yatkın egzoz sistemi, tipik bir Peugeot zayıflığı.
2) Yedek lastiğin zeminde gizlenmesi, kontrollerde unutulmasını ve paslanmayı kolaylaştırıyor.
3) Kablo bağlantılarındaki problemler nedeniyle nem, sık rastlanan bir arıza kaynağı.
4) Ön aks: Hassas aks eklemleri lastiğin kaldırıma çarpılmasıyla deforme olabiliyor
5) Yüklü kullanılan Break ve SW'de arka amortisörleri kontrol etmek faydalı olacaktır
6) Kablo ağlarının korumaları yeterince iyi değil.
Peugeot 307'nin Zayıf Noktaları
1) Egzoz sistemi, ilk yıllarda paslanmaya başlıyor. Ülkemizde satılmayan partikül filtreleriyse pasa karşı egzozun kalanından daha dayanıklı.
2) Fren diskleri ve kaliperleri, çoğunlukla şehir içinde kullanılan modellerde hızlı aşınma eğilimi gösteriyor.
3) Aks yatakları, lastiğin kaldırıma çarpmasına karşı çok hassas.
4) İz çubuğu kafaları, sık şehir içi kullanımda aşınabiliyor.
5) Elektrik/elektronik, özellikle suya çok hassas olması nedeniyle çok arıza çıkarıyor.
6) Kavrama ve şanzıman, sık arıza kaynakları arasında.
7) Turbo arızaları, okurların pek de yabancı olmadığı bir problem türü
Elektrik/elektronik sistemindeki fonksiyon arızaları da seyrek rastlanmayan şikayetler arasında ve bunlar gerçekten geniş bir yelpazeye yayılmış durumda. Örneğin motor kontrol üniteleri, sıçrayan sudan etkilenerek arıza çıkarıp aracı yolda bırakabiliyor. Aslına bakılırsa bu problem, kablo bağlantılarının iyileştirilmesiyle rahatça ortadan kaldırılabilir.
Hata mesajlarıyla sürücüsünün canını sıkan yol bilgisayarı da arıza kaynaklarından biri olarak gösteriliyor. Yazık, çünkü bu kadar başarılı bir imaja sahip bir model, kesinlikle daha fazlasını hak ediyor.
Yollarca bolca görünen ve güzel tasarımıyla bilinen Peugeot 307'nin kalite problemleri fazla tanınmıyor.
Birkaç ay önce yayınlanan TÜV Raporu'ndaysa durum biraz farklı çıktı. Çünkü Peugeot modelleri, birincilikten oldukça uzaktı. Örneğin 806, 1-3 yaş arası otomobillerin kontrol edildiği raporlarda en fazla arıza çıkaran, başka bir deyişle bu yaş grubunun en kötü modeli olarak kayıtlara geçti.
Henüz çok genç bir otomobil olduğundan 307 için herhangi bir istatistik bulunmuyor. Ancak gelen mektuplar bunun tersini söylüyor ve buradaki şikayetler, devre dışı kalan elektrikli camlar gibi basit birer ayrıntı olmaktan uzak. Gerçekten de mektuplarda çok daha ağır arızalar şikayet ediliyor. Bunların en ağırlarından biriyse, özellikle dizel modellerde rastlanan şanzıman arızaları. Motorun ürettiği 250 Nm'lik tork, kalkışlarda sürücüye büyük keyif verse de, bazı dişliler aktarılan bu yüksek güçlere o kadar sempatik yaklaşmıyor ve şanzımanın tamamen bozulması türünden cevaplar veriyor. Sadece kavrama sistemi değişimiyle "kurtarabilmek", şansızlık içinde bir şans olarak kabul edilmeli. 1.4 litrelik HDI dizel motorun makul torku sayesinde şanzıman fazla zorlanmıyor ve bu sorun yaşanmıyor.
Peugeot 307 Genel İncelemesi
1) Paslanmaya yatkın egzoz sistemi, tipik bir Peugeot zayıflığı.
2) Yedek lastiğin zeminde gizlenmesi, kontrollerde unutulmasını ve paslanmayı kolaylaştırıyor.
3) Kablo bağlantılarındaki problemler nedeniyle nem, sık rastlanan bir arıza kaynağı.
4) Ön aks: Hassas aks eklemleri lastiğin kaldırıma çarpılmasıyla deforme olabiliyor
5) Yüklü kullanılan Break ve SW'de arka amortisörleri kontrol etmek faydalı olacaktır
6) Kablo ağlarının korumaları yeterince iyi değil.
Peugeot 307'nin Zayıf Noktaları
1) Egzoz sistemi, ilk yıllarda paslanmaya başlıyor. Ülkemizde satılmayan partikül filtreleriyse pasa karşı egzozun kalanından daha dayanıklı.
2) Fren diskleri ve kaliperleri, çoğunlukla şehir içinde kullanılan modellerde hızlı aşınma eğilimi gösteriyor.
3) Aks yatakları, lastiğin kaldırıma çarpmasına karşı çok hassas.
4) İz çubuğu kafaları, sık şehir içi kullanımda aşınabiliyor.
5) Elektrik/elektronik, özellikle suya çok hassas olması nedeniyle çok arıza çıkarıyor.
6) Kavrama ve şanzıman, sık arıza kaynakları arasında.
7) Turbo arızaları, okurların pek de yabancı olmadığı bir problem türü
Elektrik/elektronik sistemindeki fonksiyon arızaları da seyrek rastlanmayan şikayetler arasında ve bunlar gerçekten geniş bir yelpazeye yayılmış durumda. Örneğin motor kontrol üniteleri, sıçrayan sudan etkilenerek arıza çıkarıp aracı yolda bırakabiliyor. Aslına bakılırsa bu problem, kablo bağlantılarının iyileştirilmesiyle rahatça ortadan kaldırılabilir.
Hata mesajlarıyla sürücüsünün canını sıkan yol bilgisayarı da arıza kaynaklarından biri olarak gösteriliyor. Yazık, çünkü bu kadar başarılı bir imaja sahip bir model, kesinlikle daha fazlasını hak ediyor.