"Türk insanı modern teknolojiyi seviyor"

Bilim&Teknik ile ilgili aradıklarınız....
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Uyus
Ayrıcalıklı Üye
Ayrıcalıklı Üye
Mesajlar: 1029
Kayıt: 15 Eyl 2007 [ 10:09 ]

"Türk insanı modern teknolojiyi seviyor"

Mesaj gönderen Uyus »


Sony Eurasia Genel Müdürü Mohsen Noohi, Türk insanının modern teknolojiyi sevdiğini ifade ederek, ''Genel tüketici eğilimi tutucu olmakla birlikte tüketici elektroniğinde bu görülmüyor'' dedi.

Noohi, Sony'nin High Definition-Yüksek Çözünürlük (HD) teknolojisinin günlük yaşamda kullanıcılara sunduğu deneyimi, futbol örneği üzerine kurulu "Sony High Definition Volume 1 futbol.gibisi.yok" etkinliğiyle sundu.

Türkiye'nin gelişmekte olan dünyanın önemli bir parçası olduğunu dile getiren Noohi, Türkiye ekonomisinde birkaç çeyrekte düşüş olduğunu ancak yine de Avrupa'nın birçok ekonomisinin ilerisinde bir büyümenin söz konusu olduğunu ve büyüme ivmesinin devam ettiğini anlattı.

Noohi, döviz kurlarında değişim yaşandığında tüketicinin daha tutucu bir tutum sergilediğini ve belli sektörlerde yavaşlama yaşandığını kaydederek, "Genel tüketici eğilimi tutucu olmakla birlikte tüketici elektroniğinde bu görülmüyor" diye konuştu.

Döviz kurları düzene girdiğinde tüketicilerin daha fazla yatırım yapmaya devam edeceğini belirten Noohi, Türkiye'de son 5 yıl içinde etkileyici bir büyüme görüldüğünü, elektronik piyasasının geliştiğini ve Türk insanının modern teknolojiyi sevdiğini söyledi.

Noohi, Sony'nin Türkiye'de perakendede yaptığı işbirlikleri sayesinde iyi bir pazar payına ulaştığını aktararak, video kamerada yüzde 72, fotoğraf makinesinde yüzde 32'lik; MP3 çalarda yüzde 15'in üzerinde pazar payına sahip olduğunu bildirdi.

LCD'de Aralık ayı itibariyle yüzde 24 oranında bir paya ulaştıklarını kaydeden Noohi, LCD piyasasının yüzde 50-60 oranında büyüdüğünü, plazma ağırlığının LCD'ye kaydığını belirtti.

Noohi, Sony Eurasia'nın 2002'den 2007'ye kadarki süreçte satışlarının 5 katına çıktığını, 2010'da ise 2 katına çıkacağını ifade ederek, böylece 2002-2010 arasında satışların 10 kat artmış olacağını bildirdi.

Tüketici elektroniğinde trendlerin daha hızlı değiştiğini vurgulayan Noohi, Sony'nin 1980'lerde HD teknolojisi üzerinde çalıştığını anlattı.

Noohi, etkinliğin futbol üzerinden yapılmasına ilişkin olarak, önümüzdeki 4 ay içinde dünyada futbol etkinliklerinin yoğun olacağını hatırlatarak, "Sony olarak, dünyada futbola 600 milyon doların üzerinde yatırım yaptık. Çünkü tüketici elektroniğinin evlere girmesinin temel sebeplerinden biri" dedi.

"2012'de HD, SD'nin yerini alacak"

Dünya çapında bütün trendlerin "¤¤¤¤ HD"ye doğru kaydığını vurgulayan Noohi, "2012'de HD'nin, SD'nin (Standart Definition-Standart Çözünürlük) yerini alacağını görüyoruz" diye konuştu.

Noohi, 2008 yılında satışlarının yüzde 45'inin HD ürünlerinden geleceğini düşündüklerini belirterek, LCD'de yüzde 70, fotoğraf makinesinde yüzde 70, VAIO'da yüzde 50 oranlarının hedeflendiğini bildirdi.

Mohsen Noohi, HD'nin satışlarını büyük ölçüde artırdığını ve şu anda toplam LCD'lerinin yüzde 60'ının HD ortamında olduğunu kaydetti.



Cevapla