arabaniz ne model?belkide bi efsanesi vardir...!!

Gözlerinize inanamayacağınız "nasıl olur ya?" dedirten garip olaylar bu bölümde...
Cevapla
Kullanıcı avatarı
En[G]in
Fanatik Üye
Fanatik Üye
Mesajlar: 1740
Kayıt: 19 May 2018 [ 23:12 ]

arabaniz ne model?belkide bi efsanesi vardir...!!

Mesaj gönderen En[G]in »

CITROEN

^
^

*Citroen'i kuran herifin kızı arabası devrilince ölmüş. Adam da hırs yapmış, "Ben hiç devrilmiycek bir araba yapıcam" demiş ve pnömatik süspansiyonu icat etmiş. Sonra da arabayı devirecek olana ödül vaadetmiş. Accayip bi paraymış ödül. Memleketin her tarafında millet Citroen’i devircem diye uğraşmış. Sonunda bi çavuş devirmeyi başarmış ama o da adamın kızı gibi ölmüş. Şirketin sahibi böyle bi yarışma açtığı için köpek gibi pişman olmuş. Hemen adamlarına emir vermiş, Citroen'in amblemi çavuşun anısına “ters duran çavuş pırpırı” olmuş.



*diger bir rivayete gore amblem olayı Andre Citroen'in bulduğu şevron şeklindeki dişli desenlerinden kaynaklanmaktadır. Andre bu dişli sayesinde para kazanmaya ve sanayileşmeye başlamış.




MERCEDES




*Bi zamanlar Mercedes 302, seyahat firmalarının göz bebeğiydi. Hatta bilet alırken “Araba 302’mi aceba?” diye sormak adetten olmuştu. İşte bu geyik o dönemde çok anlatılıyodu: Mercedes firması 302’yi piyasaya sürdükten sonra fabrikasının kapısına devvv harflerle şöyle bi tabela astırmış: “BUNDAN İYİSİNİ ALLAH YAPAR"






ANADOL



*ki arkadaş altlarında bi Anadol zil zurna sarhoş yolda gidiyolarmış. Bunlar yolda tıngır mıngır giderken aralarında “bu araba en çok kaç basar” diye iddiaya tutuşmuşlar. Arabayı kullanan arkadaş o kafayla gazı sonuna kadar köklemiş. Rınn, rınn derken arabanın hız göstergesi sonuna dayanmış. Bu sırada ikisinin de gözü göstergede taabi. İbrenin artık sağda gidecek yeri kalmamış ama araba daha da hızlanıyomuş. Tam bu sırada biri camı tıklatmış. Bu ikisinin ödü kopmuş tabiyatıyla. Gazı daha da kökleyip korkudan gözleri patlamış bi halde “eşhedü ennaaa” filan başlamışlar. Adam bu arada cama vurmaya devam ediyomuş: ''Hemşerim napıyonuz, arabanın lastiği mucura saplanmış. Lastiği yakıcanız!''




*Anadol ilk çıktığında dünyanın en iyi arabası seçilmiş ama yarışmadan sonra götürülürken 500 metre sonra lastiği patlayınca ünvanını geri almışlar.




CADILLAC&PONTIAC


Cadillac arabaları hepimiz biliriz. Çoook ünlü bir dizayn. İşte bu Cadillac'ın baş dizaynırı meslekten elini ayağını çekmeye karar vermiş. Şirketi de ondan (General Motors sanırım) gitmeden son bir tasarım yapmasını istemiş. Adamın 40 yıllık yeteneğine dayanan bir tasarım olacakmış.

Dizaynır bayağı bi uğraşarak bi tasarım yapmış. Şirket yetkilileri arabayı görünce dipleri düşmüş. O kadar beğenmişler yağni. Ama bi sorun varmış. Bu arabaya ne isim verecek? Yaşlı dizaynır aramış taramış, düşünmüş taşınmış, yok. İsim yok. Basın toplantısı felan yapılacak, araba tanıtılacak. Prototip hazır ama ismi yok arabanın. Basın toplantısından bir gece önce bizim adam oturmuş, arabaya bakarak, "Ne koysam, ne olabilir, ulan bi isim, hadi bi isim" diye düşünmeye başlamış.

Bu sırada da bi zenci arabayı ertesi güne hazırlıyomuş. Yaşlı bi adammış bu. Boyuna arabayı siliyormuş. Ama o kadar özenle siliyomuş ki dizaynır çok etkilenmiş. Yaşlı zencinin yanına gitmiş, araba hakkında konuşmaya başlamışlar. Adam "Beğendin mi?" felan demiş. Zenci de. "It looks like Cadillac" (Bu Cadillac'a benziyor) demiş. Dizaynır da o an, "Poor old negro thinks it's a Cadillac" (Zavallı zenci, bunun Cadillac olduğunu sanıyo) diye düşünmüş. Aha! Bu cümle aklında ses olaraktan bi daha yankılanmış. "Poor Old Negro Thinks It's A Cadillac!" Baş harfleri yanyana koymuş. Veee işte karşınızdaaaa efsane otomobil PONTIAC...




TOYOTA


*Japonlar İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra yeni bir araba yapmışlar. Amerikalılardan izin almaları gerektiğinden, (O sıralar Japonya savaşta yenilmiş, Amerikan ordusu daha Japonya'yı terketmemiş.) General Mc Arthur'e gitmişler. Arabayı göstermişler. "Adını siz koyun" diye teklif etmişler. Mc Arthur arabayı görmüş, dudak bükmüş "Toy auto" (toyoto okunur) demiş. Anlamı "oyuncak araba" demek. Toyota bugün Amerika'da en çok satan arabalardan.



BMW



*bir kiyaslamayla adini duyuran araba:BMW

Almanya'da 4 yıl önce şu reklamı görmüştüm: Bir Mercedes keskin bir viraja giriyor ve uçuruma yuvarlanıyor. Sonra kamera aşağıda Mercedes'e yaklaşıyor; görüyoruz ki çizik bile yok, pırıl pırıl. Aynı uçurumlu virajı biraz sonra bir BMW dönüyor ve yazı geçiyor: "Ama BMW bu virajı alır..."



PORSCHE&FERRARI


*Almanya'da yayınlanan bi reklam anlatmışlardı bana, artık ne kadar doğru bilemem. Reklam zaten sadece 2-3 kere yayınlanabilmiş, rakip firma mahkemeye başvurunca kaldırmak zorunda kalmışlar.

Filmin başında kahramanımız uyurken gözüküyomuş. Sabah yatağından kalkınca, bi bakıyoruz yatak Porsche araba şeklinde. Çarşafların, yastık kılıflarının üzeri de minik minik Porsche resimleriyle dolu. Banyoya gidiyomuş, traş köpüğü, traş losyonu hep Porsche marka. Kahvaltı ediyomuş, taabi fincanın, tabakların üzerinde renk renk Porsche’lar. Sonra, adamımız üzerinde Porsche resmi olan gömleğini giyip dışarı çıkıyomuş.

Garajın kapısı açılınca, kahramanımızı son model Porsche'siyle çıkıp yola koyulurken görüyomuşuz. Tam yolda giderken yanından "wrroooom!" diye bi'şey geçiyomuş ve ortalık toz duman oluyomuş. Kahramanımız vınlayan arabanın egzos dumanından köh köh öksürürken yazıyla beraber tok bi ses geliyomuş: FERRARİ...




CHEVROLET

*Chevrolet Nova marka arabalar Meksika’da hiç satılmıyomuş. Çünkü İspanyolca’da “No-Va” , “Asla yürümez, gitmez” anlamına geliyomuş (Gerçekte ise “nova” İspanyolca’da “yeni” demektir.)




VOLKSWAGEN

*Volkswagen’in tosbağa arabasının dizaynını da Hitler yapmış aslında.


*Wolkswagen zaten halk arabası anlamına gelir. Hitler 1933 yılında Almanya'da iktidara geldiginde, bizimkiler gibi herkese iki anahtar vaad eden bir ekonomik program açıklamış. Bu program dahilinde, az benzin yakan bir otomobil için ihale açtırmış. İhaleyi Ferdinand Porsche kazanmış. Yani Porsche'un yaratıcısı. Ayrıca şu anda Wolksvagen firmasının başında olan Ferdinand Piech, bu zatı muhteremin yeğeni oluyor


*Efsane kısmen doğru, çünkü Volkswagen (halk arabası) tosbağa dizaynını, halkın satın alabileceği ucuz bir araba olsun diye Hitler'in isteği üzerine yapmış. 1000 DM'dan (emin değilim) ucuz olması istendiği için de 999 DM'den satışa sunulmuş.


*Volkswagen'i Hitler'in yaptırdığı doğru. Ama nedeni halka ucuz araba sağlamak değil. Vosvosları 2. Dünya Savaşı'nda Rusya seferinde kullanmak için yaptırmış. Zira Volkswagenler'in soğutma sistemi suyla çalışmaz. Dolayısıyla Rusya'nın soğuk steplerinde donma tehlikesi yoktur, arabalar rahatlıkla hareket ederler.


*Benim duyduğum geyiğe göre ise Hitler karbüratörsüz araba yapılmasını istemiş. Mühendisler de VW'nin kaplumbağasını üretmişler.



Cevapla